W Szkole Podstawowej nr 3 w Górze odbyły się nietypowe zajęcia, które połączyły elementy sportu z matematyką. Uczniowie klasy II b mieli okazję bawić się, rywalizując jednocześnie oraz przyswajając wiedzę z zakresu matematyki. Zajęcia te, prowadzone przez nauczycielki, wykazały, że nauka matematyki może być ciekawa i angażująca.
Podczas wydarzenia uczniowie mieli za zadanie rozwiązać różnorodne zadania matematyczne, które testowały ich umiejętność rozpoznawania liczb parzystych i nieparzystych oraz odczytywania godzin z zegara. Dzieci wykorzystywały piankowe kostki do obliczania sumy wyrzuconych oczek, co dodatkowo uatrakcyjniało ćwiczenia. Wśród zadań znalazły się również te, które rozwijały logiczne myślenie, wymagając od uczniów przemyślanej reakcji na przedstawione działania.
Każda drużyna miała do wykonania zadania, które mogły różnić się stopniem trudności, co sprawiało, że uczniowie musieli dokonać wyboru między prostotą a złożonością zadań. Punkty przyznawano w zależności od poziomu trudności, co dodatkowo wprowadzało element rywalizacji. Zauważono, że decyzje o wyborze zadań powodowały u dzieci spore emocje, co jest dowodem na to, że matematyka może być jednocześnie wymagająca i pełna radości. Zajęcia pokazały, że z pomocą innowacyjnych metod nauczania możliwe jest zdemistyfikowanie stereotypu nudnej matematyki.
Źródło: Urząd Miasta Góra
Oceń: Matematyka w nowej odsłonie – sportowo-matematyczne zajęcia w SP 3 w Górze
Zobacz Także