UWAGA! Dołącz do nowej grupy Góra - Ogłoszenia | Sprzedam | Kupię | Zamienię | Praca

Kia Sportage jaki silnik wybrać? Poradnik dla przyszłych nabywców


Decydując się na zakup używanej Kii Sportage III, warto zastanowić się, jaki silnik będzie najlepszym wyborem dla Twoich potrzeb. W latach 2010-2015 model ten oferował szeroką gamę jednostek napędowych, zarówno benzynowych, jak i wysokoprężnych. Od ekonomicznych silników 1.6 GDI, przez mocniejsze 2.0 CRDi, aż po nowoczesne opcje w czwórce, każdy kierowca znajdzie coś dla siebie. Odkryj, jakie są charakterystyki dostępnych silników i jaki wariant najlepiej spełni Twoje oczekiwania, aby cieszyć się komfortem i dynamiką jazdy.

Kia Sportage jaki silnik wybrać? Poradnik dla przyszłych nabywców

Jakie silniki są dostępne w używanej Kia Sportage III (2010-2015)?

Używana Kia Sportage III, produkowana w latach 2010-2015, proponowała szeroki wachlarz silników benzynowych i wysokoprężnych. Co konkretnie kryło się pod maską tego popularnego SUV-a?

Jeśli chodzi o benzynę, nabywcy mieli do wyboru:

  • jednostkę 1.6 GDI o mocy 135 KM, charakteryzującą się bezpośrednim wtryskiem paliwa,
  • silnik 2.0 CVVT (163 KM), w którym zastosowano wtrysk pośredni.

A co dla zwolenników diesla? Oferta obejmowała:

  • silnik 1.7 CRDi generujący 115 KM,
  • mocniejszy 2.0 CRDi, dostępny w dwóch wariantach mocy: 136 KM lub 184 KM.

Warto pamiętać, że napęd na cztery koła (4×4) był opcją, ale tylko w połączeniu z silnikiem 2.0 CRDi. To istotny fakt dla kierowców, którzy cenią sobie pewność prowadzenia w trudniejszych warunkach.

Jakie silniki benzynowe oferuje Kia Sportage III?

Silniki benzynowe zawdzięczają swoją popularność prostej konstrukcji. Ta cecha przekłada się na niższe koszty eksploatacji i serwisu. Aby zapewnić im długą i bezawaryjną pracę, kluczowa jest systematyczna wymiana oleju oraz filtrów.

Ile kosztuje nowa Kia Sportage? Ceny i dostępne wersje

Jakie silniki Diesla można znaleźć w Kia Sportage III?

Jakie diesle kryły się pod maską Kii Sportage III? Otóż, paleta silników wysokoprężnych w tym modelu obejmowała trzy jednostki:

  • dla oszczędnych kierowców przygotowano bazowy wariant – 1.7 CRDi o mocy 115 KM,
  • jeśli jednak priorytetem były lepsze osiągi, można było wybierać spośród dwóch wariantów silnika 2.0 CRDi. Oferowały one odpowiednio 136 KM,
  • 184 KM.

Co istotne, napęd na cztery koła (4×4) był zarezerwowany wyłącznie dla mocniejszej wersji dwulitrowego diesla, generującej 184 KM. Decydując się na silnik Diesla, warto mieć na uwadze potencjalnie wyższe koszty serwisowania. Elementy takie jak filtr DPF, turbosprężarka czy koło dwumasowe, choć podnoszą komfort jazdy i osiągi, w przypadku awarii lub konieczności wymiany mogą znacząco obciążyć portfel. Dlatego regularne przeglądy i dbałość o układ wtryskowy są kluczowe dla bezproblemowej eksploatacji silnika wysokoprężnego.

Jakie są opinie na temat silnika 1.6 GDI?

Opinie na temat silnika 1.6 GDI o mocy 135 KM, montowanego w Kii Sportage III, bywają różne. Sporo kierowców uważa, że do miejskiej eksploatacji w zupełności wystarcza. Natomiast wyprzedzanie poza miastem, szczególnie z pełnym obciążeniem, może już stanowić pewne wyzwanie ze względu na odczuwalny brak wigoru. Kierowcy często podkreślają potrzebę redukcji biegów, aby sprawnie zwiększyć prędkość. Są nawet tacy, którzy twierdzą, że dostępna moc 1.6 GDI jest niewystarczająca, szczególnie biorąc pod uwagę niemałą masę Sportage. Podsumowując, nie spodziewajmy się po tej jednostce napędowej sportowych wrażeń. To raczej propozycja dla tych, którzy cenią sobie spokojną jazdę na co dzień.

Jakie są zalety i wady silnika 1.6 T-GDI?

Jakie są zalety i wady silnika 1.6 T-GDI?

Silnik 1.6 T-GDI, wyposażony w turbosprężarkę, to gwarancja znacznie większej frajdy za kierownicą niż w przypadku jego wolnossącego odpowiednika 1.6 GDI. Zapewnia on bowiem lepszą elastyczność i sprawniejsze przyspieszenie, co jest nieocenione szczególnie podczas manewrów wyprzedzania. Dostępność momentu obrotowego na poziomie 265 Nm już przy niższych obrotach przekłada się na odczuwalną łatwość w nabieraniu prędkości. Mimo wszystko, warto mieć na uwadze, że znalezienie go na rynku aut używanych może być trudniejsze niż w przypadku jednostki 1.6 GDI. Dodatkowo, eksploatacja wiąże się z wyższym zużyciem paliwa, które w warunkach miejskich potrafi wzrosnąć do 9-10 litrów na 100 km.

Hyundai Tucson czy Kia Sportage – który SUV wybrać?

Jaki silnik 1.7 CRDi wybrać dla Kia Sportage III?

Decydując się na Kię Sportage III z silnikiem 1.7 CRDi o mocy 115 KM, trzeba liczyć się z pewnymi ustępstwami. Zyskujemy bowiem ekonomiczne spalanie, ale kosztem dynamiki. Ten podstawowy diesel w gamie modelu wymaga więc dokładnego sprawdzenia przed zakupem. Na co szczególnie zwrócić uwagę?

  • obejrzyj turbosprężarkę, szukając jakichkolwiek śladów awarii,
  • nie zapomnij również o dokładnej kontroli silnika pod kątem ewentualnych wycieków oleju – to kluczowe!

Warto pamiętać, że w odróżnieniu od mocniejszych wersji diesla, ten silnik nie zapewni sportowych wrażeń. Jednak w 2018 roku Kia zmodernizowała Sportage, wprowadzając po liftingu nowocześniejszy silnik 1.6 CRDi, który zastąpił starszą jednostkę 1.7 CRDi. Nowy motor oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 115 KM lub 136 KM. Silnik 1.6 CRDi charakteryzuje się cichszą pracą i lepszą kulturą działania oraz, potencjalnie, większą niezawodnością.

Co warto wiedzieć o silniku 2.0 CRDi?

Co warto wiedzieć o silniku 2.0 CRDi?

Dwulitrowy silnik CRDi, dostępny w wariantach o mocy 136 KM i 184 KM, to propozycja godna uwagi dla kierowców ceniących sobie wysoki moment obrotowy i żwawe przyspieszenie, szczególnie podczas pokonywania długich tras. Zapewnia on bowiem naprawdę dynamiczną jazdę. Należy jednak pamiętać, że jego skomplikowana budowa – obejmująca turbosprężarkę, filtr cząstek stałych DPF oraz koło dwumasowe – może generować wyższe koszty serwisowania. Planując budżet na eksploatację, warto wziąć to pod uwagę. Co istotne, napęd na cztery koła (4×4) był oferowany wyłącznie w połączeniu z silnikiem 2.0 CRDi. Jeśli zatem priorytetem jest dla Ciebie pewność prowadzenia w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych i terenowych, wybór mocniejszego diesla z napędem 4×4 może okazać się strzałem w dziesiątkę. Przed finalizacją zakupu, dokładnie skontroluj stan turbosprężarki, filtra DPF oraz koła dwumasowego, aby w przyszłości uniknąć nieprzewidzianych i kosztownych napraw. Profilaktyka to podstawa!

Jakie silniki są dostępne w używanej Kia Sportage IV (2015-2021)?

Jakie jednostki napędowe kryją się pod maską używanej Kii Sportage czwartej generacji (lata 2015-2021)? Trzeba przyznać, że wybór silników w Sportage IV był naprawdę szeroki, obejmując zarówno benzynę, jak i diesla.

Zwolennicy benzyny mieli do dyspozycji:

  • wolnossące 1.6 GDI o mocy 132 KM,
  • dla szukających większej dynamiki – turbodoładowane 1.6 T-GDI generujące 177 KM.

W ofercie diesli początkowo królował 1.7 CRDi, oferowany w dwóch wariantach mocy:

  • 115 KM,
  • 141 KM.

Dodatkowo, dostępna była mocniejsza wersja 2.0 CRDi o mocy 185 KM. Jednak w 2018 roku, przy okazji liftingu modelu, doszło do istotnej zmiany. Dotychczasowy silnik 1.7 CRDi ustąpił miejsca nowocześniejszemu 1.6 CRDi, który również występował w dwóch wariantach mocy:

  • 115 KM,
  • 136 KM.

Warto zaznaczyć, że niektóre wersje turbodiesli mogły być wyposażone w napęd na cztery koła, co znacznie poprawiało trakcję w wymagających warunkach.

Jakie silniki benzynowe można znaleźć w Kia Sportage IV?

W Kia Sportage IV, modelach produkowanych w latach 2015-2021, dostępne były dwie jednostki benzynowe.

Pierwszą opcją jest silnik 1.6 GDI o mocy 132 KM, idealny do spokojnej, miejskiej eksploatacji. Alternatywą jest turbodoładowany 1.6 T-GDI, generujący 177 KM. Ten drugi zapewnia zdecydowanie lepszą dynamikę i z pewnością przypadnie do gustu kierowcom preferującym bardziej sportowy styl jazdy.

Warto jednak pamiętać, że silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, takie jak wspomniane 1.6 GDI i 1.6 T-GDI, wymagają okresowego czyszczenia kolektora dolotowego, co jest kluczowe dla ich bezproblemowego funkcjonowania. Zaniedbanie tej kwestii może negatywnie wpłynąć na ich pracę.

Jakie silniki Diesla oferuje Kia Sportage IV?

Wybierając Kię Sportage czwartej generacji z silnikiem Diesla, kierowcy mieli do dyspozycji bogatą ofertę. Początkowo, przed liftingiem w 2018 roku, popularnością cieszyły się jednostki 1.7 CRDi o mocy 115 lub 141 KM, a dla wymagających dostępny był dynamiczny silnik 2.0 CRDi generujący aż 185 KM. Po modernizacji paleta silnikowa uległa zmianie. W miejsce 1.7 CRDi pojawił się nowocześniejszy 1.6 CRDi, oferowany w wariantach 115 i 136 KM. Obecnie to właśnie diesle 1.6 CRDi oraz 2.0 CRDi królują na rynku, a to za sprawą ich ekonomiczności. Co więcej, imponujący moment obrotowy gwarantuje zadowalające przyspieszenie i elastyczność, co uprzyjemnia każdą podróż.

Kia modele i ceny – poznaj ofertę samochodów dostępnych w Polsce

Jak wybrać najlepszy silnik do Kia Sportage IV?

Wybór odpowiedniego silnika do Kii Sportage IV to kluczowa kwestia, dlatego warto ją dobrze przemyśleć, biorąc pod uwagę własne preferencje i codzienne potrzeby. Jeśli zależy Ci na oszczędności paliwa, zwłaszcza podczas jazdy miejskiej, przyjrzyj się bliżej silnikowi 1.6 GDI – to naprawdę ekonomiczna propozycja. Z kolei, jeżeli priorytetem są dynamiczne przyspieszenia i ogólnie lepsze osiągi, idealnym rozwiązaniem okaże się 1.6 T-GDI, oferujący znacznie większą moc. Natomiast dla osób, które regularnie pokonują długie trasy, szczególnie godny uwagi jest diesel 2.0 CRDi. Co więcej, te wersje często występują z napędem na cztery koła, co zdecydowanie poprawia komfort i bezpieczeństwo w wymagających warunkach drogowych. Ostatecznie, wybór odpowiedniego silnika powinien być podyktowany Twoim indywidualnym stylem jazdy oraz charakterem najczęściej pokonywanych tras. Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze i podejmij świadomą decyzję.

Jakie są główne różnice między silnikiem 1.6 GDI a 1.6 T-GDI?

Podstawowa różnica między silnikami 1.6 GDI o mocy 132 KM a 1.6 T-GDI generującym 177 KM, montowanymi w Kia Sportage IV, tkwi w zastosowaniu turbodoładowania. O ile ten pierwszy jest jednostką wolnossącą, co przekłada się na prostszą budowę, o tyle drugi zyskuje dzięki turbosprężarce znaczący wzrost mocy i, co za tym idzie, odczuwalnie lepszą dynamikę jazdy. Innymi słowy, to właśnie turbosprężarka jest kluczowym elementem, który odróżnia te dwa warianty.

Jakie zalety przyspieszenia oferuje mocniejszy silnik 2.0 GDI?

W Kia Sportage III po liftingu istniała opcja doposażenia pojazdu w mocniejszy silnik benzynowy – 2.0 GDI generujący 166 KM. W przeciwieństwie do jego słabszego odpowiednika, 1.6 GDI, ten wariant zapewnia znacznie przyjemniejsze doznania podczas podróży, oferując przede wszystkim większą elastyczność. Dzięki temu auto dynamiczniej przyspiesza, co przekłada się na wyższy komfort prowadzenia. Manewry takie jak wyprzedzanie, czy pokonywanie wzniesień stają się łatwiejsze i mniej wymagające. Zatem, decydując się na mocniejszy silnik, zyskujemy znaczną poprawę wygody użytkowania pojazdu.

Jakie korzyści daje hybryda w Kia Sportage?

Jakie korzyści daje hybryda w Kia Sportage?

Hybrydowe warianty Kii Sportage, a zwłaszcza modele 1.6 T-GDI HEV i PHEV, to prawdziwa gratka dla kierowców poszukujących oszczędności. Szczególnie w warunkach miejskich, ich spalanie potrafi zaskoczyć – oscyluje w granicach 4-6 litrów na 100 km. To fenomenalny rezultat, osiągnięty dzięki wydatnej pomocy systemu hybrydowego dla silnika spalinowego. Skutkuje to nie tylko mniejszym wpływem na środowisko, ale również cichszą pracą jednostki napędowej. Co więcej, wersje PHEV dają możliwość pokonywania krótszych dystansów wyłącznie na napędzie elektrycznym, co przekłada się na jeszcze niższe koszty eksploatacji. Możemy wtedy cieszyć się jazdą bez emitowania spalin, choć zasięg jest ograniczony.

Kia Sportage wersja SLS – szczegóły i wyposażenie

Jakie są koszty serwisowania i utrzymania różnych silników?

Koszty związane z serwisowaniem i utrzymaniem Kii Sportage są zmienne i zależą od kilku kluczowych aspektów. Przede wszystkim, istotna jest generacja modelu, jak i zastosowany silnik. Silniki benzynowe zazwyczaj wiążą się z mniejszym wydatkiem, ponieważ rutynowe przeglądy i wymiana olejów oraz filtrów są z reguły bardziej przystępne cenowo niż w przypadku diesli. Te ostatnie, choć oszczędne na trasie, mogą zaskoczyć wyższymi kosztami napraw. Przykładowo, uszkodzenie turbosprężarki to już poważniejszy wydatek, nie wspominając o potencjalnych problemach z filtrem cząstek stałych (DPF) czy kołem dwumasowym. Modele hybrydowe stanowią pewne rozwiązanie, umożliwiające ograniczenie wydatków na stacjach benzynowych. Co więcej, dzięki rekuperacji, czyli odzyskiwaniu energii podczas hamowania, zużywają się wolniej klocki hamulcowe. Reasumując, ostateczny koszt utrzymania Twojej Kii Sportage jest uzależniony od wybranego silnika oraz regularności serwisowania – bezwzględnie przestrzegaj zaleceń producenta, aby uniknąć kosztownych niespodzianek w przyszłości.

Czym różni się system AWD od FWD w kontekście silnika?

Systemy napędu na wszystkie koła (AWD) i na przednie koła (FWD) – choć oba służą do przenoszenia mocy silnika na koła – robią to w odmienny sposób, wpływając na jego pracę. Przykładowo, Kia Sportage z silnikiem 2.0 CRDi wyposażona w AWD zapewnia lepszą trakcję, szczególnie w trudnych warunkach i na śliskich nawierzchniach, co przekłada się na większą stabilność podczas jazdy. Trzeba jednak pamiętać, że ten rodzaj napędu stanowi dla silnika większe obciążenie. W rezultacie spalanie paliwa w pojazdach z AWD może być nieco wyższe niż w modelach z napędem na przednią oś. Z kolei FWD przekazuje moc jedynie na przednie koła. Takie rozwiązanie, efektywne i wystarczające w większości codziennych sytuacji drogowych, sprawdzi się doskonale u kierowców ceniących ekonomię jazdy.

Jakie silniki hybrydowe oferowane są w Kia Sportage od 2021 roku?

Od 2021 roku nowa Kia Sportage piątej generacji oferuje kierowcom kilka wariantów hybrydowych, dopasowanych do różnych potrzeb. Wśród nich znajdziemy:

  • model 1.6 T-GDI MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) o mocy 150 KM, czyli tzw. „miękką hybrydę”,
  • pełną hybrydę – wersję 1.6 T-GDI HEV (Hybrid Electric Vehicle), dysponującą mocą 230 KM,
  • 1.6 T-GDI PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) o mocy 265 KM.

Ta hybryda typu plug-in, dzięki możliwości ładowania z zewnętrznego źródła, zapewnia jeszcze większe oszczędności i pozwala na jazdę w trybie elektrycznym. Wspólnym mianownikiem tych wersji jest połączenie silnika spalinowego z jednostką elektryczną, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i redukcję emisji szkodliwych substancji – a więc bardziej ekologiczną jazdę.

Jakie są zalety wyboru silnika 1.6 T-GDI HEV?

Jakie są zalety wyboru silnika 1.6 T-GDI HEV?

Silnik 1.6 T-GDI HEV to intrygujące rozwiązanie, sprytnie łączące temperament z ekonomią. Turbosprężarka zapewnia mu wigor, przekładający się na żwawe przyspieszenie i ogólnie lepszą dynamikę. Prawdziwą różnicę robi jednak hybrydowy napęd, który pozwala znacząco ograniczyć apetyt na paliwo, zwłaszcza podczas miejskiej eksploatacji. Dodatkowo, silnik ten emituje mniej zanieczyszczeń, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób poszukujących oszczędności, ale nie rezygnujących z przyjemności, jaką daje dynamiczna jazda. To idealna propozycja dla kierowców, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji i sportowe wrażenia za kierownicą.

Kia modele SUV – odkryj ofertę i nowoczesne technologie

Dlaczego warto rozważyć silnik Diesla 1.6 CRDi 115 KM?

Silnik Diesla 1.6 CRDi o mocy 115 KM w Kii Sportage to propozycja dla kierowców stawiających na ekonomiczne rozwiązania. Ten turbodiesel, cechujący się elastycznością, sprawdza się szczególnie dobrze w warunkach miejskich, gdzie jego niskie zużycie paliwa jest nieocenione. Aby jednak w pełni cieszyć się jego niezawodnością, niezbędna jest regularna wymiana filtra cząstek stałych (DPF), co pozwoli uniknąć kosztownych problemów związanych z jego zapychaniem. Podsumowując, ta jednostka napędowa to dobry kompromis między oszczędnością a satysfakcjonującymi osiągami, zwłaszcza dla osób preferujących spokojny styl jazdy i eksploatujących samochód głównie w mieście. Zarówno krótkie, jak i dłuższe trasy nie stanowią dla niego wyzwania, pod warunkiem dbałości o filtr DPF.


Oceń: Kia Sportage jaki silnik wybrać? Poradnik dla przyszłych nabywców

Średnia ocena:4.45 Liczba ocen:8